Administracja i zarządzanie nieruchomościami
- Wyszukiwanie dodatkowych źródeł przychodów Wspólnoty.
- Nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości części wspólnych budynku.
- Pozyskiwanie najemców na lokale użytkowe.
- Przygotowywanie i organizowanie corocznych zebrań Wspólnoty.
- Przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych (regulaminy, statut).
- Pomoc w pozyskiwaniu środków na cele remontowe ( np. termomodernizacja, wymiana instalacji wod-kan itp.)
- Prowadzenie oraz aktualizacja wykazu właścicieli, najemców.
- Na życzenie Klienta zapewniamy dyżury administratora na terenie nieruchomości.
- Pozyskiwanie, negocjowanie warunków umów z dostawcami mediów ( energia elektryczna, energia cieplna, zimna woda i ścieki, wywóz nieczystości).
- Bieżące monitorowanie ilości osób zamieszkujący dany lokal.
Obsługa techniczna
- Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji.
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przechowywanie i utrzymywanie w należytym stanie dokumentacji technicznej budynku.
- Przeprowadzanie okresowych przeglądów zgodnie ustawą Prawo Budowlane.
- Kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku.
- Przygotowywanie planów remontowych.
- Realizacja planów remontów zgodnie z przyjętą uchwałą.
- Pozyskiwanie wykonawców usług i robót budowlanych, negocjowanie cen i warunków umów.
- Nadzór techniczny nad bieżącą obsługą budynku.
- Bieżące informowanie zarządu Wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych.
Obsługa księgowo - bankowa
- Prowadzenie księgowości przy pomocy specjalistycznego programu komputerowego.
- Przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo-rozliczeniowej.
- Prowadzenie rachunku bankowego Klienta.
- Prowadzenie sprawozdawczości Klienta dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dostęp przez internet do indywidualnej kartoteki właściciela lokalu (e-kartoteka)
- Windykacja należności.
- Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.
- Roczne rozliczenie świadczeń za rok poprzedni po zebraniu sprawozdawczym.
- Bieżące informowanie Klienta o kosztach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, mediów oraz kosztów remontów.
- Przedkładanie do Klienta przekazów bankowych w celu terminowej regulacji należności, sprawdzanie faktur pod względem formalnym i rachunkowym.
Świadectwa Energetyczne
Świadectwo Energetyczne, które określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb związanych z użytkowaniem budynku lub lokalu, czyli energii na potrzeby ogrzewania, przygotowania ciepłej wody, wentylacji i klimatyzacji, a w przypadku budynków użyteczności publicznej również oświetlenia.
Dodatkowo po ustaleniu z Klientem zakres usług może być rozszerzony o:
- Reprezentacja Klienta (Wspólnot).
- Reprezentację Klienta na zewnątrz przed organami samorządowymi oraz pomiędzy właścicielami
- Obsługę prawną
- reprezentowanie Klienta przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- opracowanie i opiniowanie zawieranych umów,
- pomoc w przygotowywaniu uchwał oraz różnych dokumentów wewnętrznych (regulamin, statut itp.)
Doradztwo
- W zakresie maksymalizacji dochodów i optymalnego wykorzystania nieruchomości.
Definicja zarządzania
"Zarządzanie nieruchomością – umiejętność utrzymania jej w jak najlepszym stanie i takiego jej używania, aby przy jak najmniejszych wydatkach można było otrzymywać jak największe korzyści, nie tylko ekonomiczne."
Gwarantujemy troskę o dobry wizerunek każdego Klienta.